سپتیک تانک

 

خاک برداری گودال جاگذاری سپتیک تانک پلی اتیلن

عمق خاکبرداری باید به گونه ‌ای باشد که خاک با ارتفاع حداقل 150 و حداکثر 760 میلیمتر بالاتر از قسمت فوقانی سپتیکتانک را پوشش دهد.

با اینکار از ریزش و تغییر شکل ناشی از بار روی سپتیک تانک نشت احتمالی آن جلوگیری می ‌شود.

از کناره ‌‌ها و عدسی ‌های دو انتهای مخزن فاصله‌ 450 تا 600 میلیمتر فضای خالی در نظر گرفته شود.

عدم رعایت فاصله ‌ی مورد نظر می ‌تواند سبب فرورفتگی سپتیکتانک شود.

‏لایه ‌ی زیرین سپتیک تانک پلی اتیلن حتما باید خاک از نوع شن و ماسه با ارتفاع حداقل 152 میلیمتر در زمین‌ های ‏خاکی و ارتفاع حداقل 300 میلیمتر در ‏زمین ‌های سنگی است.

پس از فراهم کردن بستر مناسب برای سپتیک تانک پلی اتیلن، نصب حتما باید به صورت تراز انجام شود.

سپتیک تانک آجری (با مصالح بنایی)

این سپتیک تانک ها معمولا با استفاده از آجر فشاری و ملات ماسه سیمان ساخته می شوند. البته در برخی موارد بجای آجر از بلوک های سیمانی یا سنگگ استفاده می شود.

در هر صورت بزرگترین مشکل و عیب این سپتیک تانک ها نفوذپذیری بالا و نشت بسیار زیاد از دیواره و کف آنها است. به علاوه به سبب عدم مقاومت دیواره آنهادر برابر نشست و فشارهای جانبی، پس از مدتی از ساخت، ترک ها و درزهای زیادی در دیواره و کف آنها ایجاد می شود که باعث نشت فاضلاب به بیرون از سپتیک تانک و آلوده ساختن خاک اطراف می گردد. حتی زمانی که پوشش سیمانی به ضخامت ۲-۱ سانتیمتر نیز بر روی بدنه آنها اجرا می شود این معایب و مشکلات به قوت خود باقی خواهد ماند چرا که این پوشش سیمانی نیز به سبب شکنندگی تحت کوچکترین نشست از دیواره جدا می شود. در برخی موارد برای کم کردن نشت فاضلاب از بدنه از پوشش های قیری بر روی سپتیک تانک استفاده می کنند. اگرچه این پوشش ها نشت از منافذ دیواره را کاهش می دهد

سپتیک تانک پلی اتیلن افقی:

این نوع سپتیک تانک پلی اتیلن ها به دو صورت دفنی و غیر دفنی ارایه می شوند. سپتیک تانک پلی اتیلن های افقی دفنی در شرایط مختلف دفنی اعم از عمق دفن های متفاوت با مقادیر مختلف بار ترافیکی و آب زیر زمینی طراحی شده و در این نوع سپتیک تانک پلی اتیلن، با محاسبات صورت گرفته می توان با تغییر پروفیل بدنه سپتیک تانک استحکام آن را متناسب با محل پروژه تنظیم کرد. برای سپتیک تانک پلی اتیلن افقی غیر دفنی نیز بر اساس شرایط پروژه، پروفیل مناسب ارایه می‌گردد.

سپتیک تانک پلی اتیلن مازندران

مازندران بدلیل اینکه سطح آب زیر زمینی بالاست یکی از پرتقاضاترین استان های کشور برای ندانبار پلی اتیلن می باشد.

شهرهای شمالی ایران تقریبا در تمامی نقاط با این مشکل مواجه هستند که بهنگام حفر چاه فاضلاب در ارتفاع 3 تا 4 متری به آب های زیر زمینی برخورد می کنند لذا ‏استفاده از سپتیک تانک برای مازندران و گیلان حتی برای خانه های تک واحدی ضروری است.

قبل از پیدایش سپتیک تانک پلی اتیلن استفاده از سپتیک تانک های بتنی در اغلب کشور و علی الخصوص در مازندران بسیار مورد توجه بوده است .

بعد از اختراع پلی اتیلن بعنوان ماده ای که بهیچ عنوان در مقابل هیچ یک از انواع فاضلاب های اسیدی و قلیایی دچار هیچگونه مشکلی نمی گردد و در ادامه سپتیک تانک ‏پلی اتیلن مازندران ، شاهد تغییر الگوی مصرفی تاسیسات استان مازندران و گیلان بوده ایم.

سپتیک تانک پلی اتیلن طبرستان بعنوان یکی از مارک های پر فروش سپتیک تانک پلی اتیلن مازندران تا قبل از بروز مشکلاتی همچون خشک شدن محصولات پلی اتیلنی ‏گرید 3840 مازندران مورد توجه اغلب مشاورین و کارفرمایان بوده است .

لیکن بعد از پیدایش سپتیک تانک دوجداره این نوع حاص از انباره تعفن جای خود را به سپتیک تانک پلی اتیلن طبرستان داد و امروزه در اغلب ‏شهرهای مازندران از سپتیک تانک پلی اتیلن دوجداره هلدینگ صنایع برتر بجای سپتیک تانک پلی اتیلن طبرستان استفاده می گردد.

نظرات